torsdag 17 september 2015

Internationellt på Scoutforum 2015

Vi ses väl på Scoutforum? Det kommer finnas mängder med internationella workshops och utställningar! Bland annat kan du gå Youth For Understandings workshop Coloured Glasses, lära dig mer om WAGGGS verksamhet och Scouternas roll i den, få verktyg för hur kåren kan få en internationell scoutupplevelse och mycket mer!

Här har vi samlat en lista med alla workshops som kommer ha någon form av internationell anknytning. Det finns en hel del att välja mellan.

Lördag
10.00 Coloured Glasses - Youth for Understanding
14.00 Att mötas över gränser – dialog och diskussion i en mångspråkig och mångkulturell kontext 15.00 Föreställ dig en värld där ingen bekymrar sig över hur hen ser ut!
16.00 Vad gör jag med mina erfarenheter och kontakter efter min internationella resa?
16.00 WAGGGS

Söndag
10.00 Hur skapar jag en internationell upplevelse hemma på kåren?
10.00 Vänner i världen: internationella partnerskap i scoutrörelsen
10.00 Passar Scouterna lika bra för tjejer och killar?
11.00 Hur skapar jag en internationell upplevelse hemma på kåren?

Här finns beskrivningar och hela workshopsprogrammet.

Vi ses på Ransberg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar