fredag 14 december 2012

Sofia är volontär på WAGGGS världsscoutcenter i London

Hej!

Jag heter Sofia är 21 år och arbetar som Resident Volunteer på WAGGGS World Center Pax Lodge i London. Som scout finns det så många internationella möjligheter! Att åka som volontär till ett World Center är ett otroligt häftigt sätt att uppleva internationell scouting.

Här arbetar och bor vi i en internationell familj. Det är mycket jobb och man får vara beredd på att arbeta. Men vilka upplevelser man får! Jag har varit här sedan augusti och jag har träffat scouter från hela världen och fått vänner för livet.

Jag har lärt mig mycket genom att vara här på Pax Lodge, tex. mer om WAGGGS, som den stora organisation det är och om Scouting/Guiding i andra länder. Min vistelse här har utvecklat mig både som person och som scout. Jag har mycket nytt att ta med mig hem och tycker att fler skall ta chansen att volontärarbeta på ett scoutcenter då man får så mycket tillbaka.

I år skall jag fira jul tillsammans med min Pax Lodge familj här i London. Det kommer bli häftigt att få dela med mig av hur en svensk jul ser ut till min internationella familj. Vi har en volontär som i år firar sin första jul så vi skall tillsammans se till att den blir den bästa någonsin!

/Sofia Almér, Stenungsunds scoutkår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar